PRINCIPIILE OFERTĂRII DE SUCCES
Principiul 45 | Departamentul de ofertare: standardizare sau haos?
Principala cauză a pierderii timpului în cadrul oricărui departament din construcții, inclusiv al ofertării, este lipsa unei standardizări a modului în care se lucrează.
Cu cât departamentul crește, cu atât această standardizare este mai dificil de realizat și apoi de respectat de către persoanele din acel departament.
În ultima perioadă, am observat din ce în ce mai des această nevoie, iar problema – de cele mai multe ori, apare din următoarele motive:
- Persoanele din departament susțin că nu doresc să schimbe sau să îmbunătățească modul de lucru și, pentru că sunt persoane cu experiență, le respectăm în totalitate decizia.
- Nu există un ecosistem monitorizat automat, prin care persoanele pot folosi un singur template, cu aceleași rețete și materiale de construcții, notate consistent într- un singur mod, fără a exista duplicări. Un astfel de ecosistem ajută foarte mult, dar
este foarte greu de acceptat de persoanele reticente la schimbare, iar aceste persoane sunt, de multe ori, cele cu cea mai mare experiență.
De ce este importantă această consistență a datelor?
Răspunsul este unul foarte simplu: fără consistență, nu ai control și este foarte greu să faci o analiză pe ofertele tale, atâta timp cât acestea sunt scrise diferit.
Cum soluționăm?
În cazul în care vrei să te ajutăm să crești consistența în departamentul de ofertare din care faci parte, eDevize.ro pune la dispoziție un set complet de facilități care te ajută să menții o bază de date curată și prin care poți face analize riguroase pe toate investițiile realizate în cadrul companiei.