Principiile ofertarii de success

Principiul 16 | Pericolele estimarilor bazate pe experienta in constructii

Cele mai multe dintre companiile de constructii cu care discut, folosesc in ofertele initiale preturi puse din experienta, unitare sau totale, pe fiecare articol in parte.

Problema majora consta in faptul ca in departamentele acestor companii nu exista baze centralizate de preturi, din care sa mai adauge sau sa mai scada procentual preturile materialelor, in functie de fluctuatiile pietei. Aceasta abordare este chiar eficienta atunci cand avem resurse consistente si procentele reflecta corect realitatea pietei.

Problema ineficientei in gestionarea preturilor de ofertare

Ce se intampla de fapt, este ca inginerii de ofertare considera ca sunt la curent cu preturile din piata sau le cauta rapid pe cateva site-uri de furnizori si, ulterior le adauga pe articole.

Doar ca acestea nu ajung sa fie centralizate intr-o baza de resurse actualizata la zi.

De ce modul acesta de lucru este ineficient?

Iata cele mai intalnite 5 motive:

1

Diferenta dintre pretul pus initial in oferta si cel de achizitie va fi mult mai mare, rezultand diferente mari si in cazul profitabilitatii, iar acest lucru deblanseaza fluxurile financiare din cadrul companiei.

2

Imposibilitatea de a compara oferta initiala cu ofertele revizuite si cu preturile finale, interne, sau de de achizitie, lucru care se traduce prin „’am avut profit la aceasta lucrare de X lei, desi am estimat o profitabilitate de Y, insa nu avem cunostinta de cauza de unde vine diferenta dintre X si Y”. Aceasta situatie contribuie la imposibilitatea companiei de a creste si a se dezvolta.

3

Control scazut pe resurse din cauza faptului ca nelucrandu-se pe o baza centralizata de preturi, nu se realizeaza automat asocierea dintre un cod intern si un cod de furnizor.

4

Posibilitatea de a avea centralizatoare la nivelul investitiei e aproape 0, daca pe acea lucrare au lucrat minim 2 ingineri, intrucat fiecare din ei va folosi propria descriere pe resurse si propria estimare de pret. Acest lucru se traduce prin a avea control nul.

5

Necesitatea de refacere a ofertei in cazul in care, dupa semnarea contractului, se cere si desfasuratorul, adica preturile articolelor defalcate pe

material, manopera si utilaj.

Provocarile ofertarii bazate pe experienta

Ofertarea bazata pe experienta poate parea rapida si usoara, dar poate ascunde multe capcane. Diferentele mari intre estimarile initiale si costurile reale pot afecta grav profitabilitatea unei companii.

In urmatoarea perioada nu ne vom mai permite sa avem astfel de pierderi de timp sau lipsa de control in ofertele pe care le lucram. Daca pana acum a mers cu „lasa ca merge si asa”, in curand vei fi nevoit sa faci o schimbare.

Programul de ofertare eDevize are rezolvarea la toate cele 5 puncte de mai sus.

Vrei sa te ajutam?

Scrie-ne ca sa-ti aratam cum sa le rezolvi inclusiv la tine in companie.