PRINCIPIILE OFERTĂRII DE SUCCES

Principiul 37 | Iată trei aplicabilități în care poți folosi analiza de profit în eDevize

Fiecare proiect început vine cu propriile sale provocări și oportunități. Un instrument care se dovedește a fi esențial în navigarea acestui peisaj complex este analiza de profit, o capacitate cheie a platformei eDevize.

Iată cum poți exploata facilitatea analiza de profit din eDevize pentru a optimiza trei aspecte importante ale proiectelor tale:

1. Analiza de profit în faza de ofertare și achiziție

Aceasta este funcționalitatea de bază a acestei facilități. Importanța analizei de profit devine evidentă atunci când ne confruntăm cu volatilitatea prețurilor materialelor.

eDevize vă permite să realizați această analiză atât înainte de a depune oferta, cât și după, în momentul achiziției materialelor. Acest lucru este foarte important, deoarece prețurile la momentul achiziției pot să nu mai fie aceleași cu cele ofertate inițial.

Analiza de profit pre-ofertare o puteți activa chiar din tabela de proprietăți a investiției:

Ulterior, 2 coloane suplimentare se vor activa, iar tu le vei putea gestiona din spațiul de lucru: profitabilitate & pret intern de achizitie.

Vei putea ajusta preturile interne, de ofertă și de profitabilitate direct din căsuțele editabile din deviz sau din extrase.

Analiza de profit post-ofertare se activează din butonul din bara de sus a interfeței programului:

Vei selecta investiția pentru care vrei să realizezi analiza:

În momentul aplicării, se va realiza automat o copie a investiției. Modul de lucru va fi același ca cel prezentat mai sus, însă coloanele de preț ofertă și profitabilitate vor fi blocate, astfel încât în momentul în care vei modifica prețul intern, profitabilitatea se va modifica automat, iar prețul de ofertă va rămâne același.

2. Optimizarea discounturilor pentru fiecare proiect

Am discutat cu multe companii care preferă să folosească această analiză pentru a actualiza prețurile în funcție de discounturile primite de la furnizori, per proiect.

Puteți automatiza calculul prețurilor pentru produse, bazându-vă pe lista de prețuri a furnizorilor deja integrată în baza de date.

Iată cum să procedezi:

  1. Adaugă în prima coloană aferentă imaginii, prețul standard de la furnizor, cel pe care încă nu l-ai negociat conform proiectului.
  2. În coloana 2, vei adăuga discountul pe care l-ai primit pentru produsele care vor fi puse în operă în șantier.
  3. În coloana 3 va rezulta prețul de achiziție final.

3. Marjă adăugată/ spor pentru resurse sau norme de deviz

Sunt cazuri în care vrei să vezi sporul aplicat și să poți tine cont de acesta într-un mod constant.

Activezi analiza de profit pre-ofertare încă de la început, astfel încât modificările legate de spor pe care le faci să se înregistreze chiar din momentul în care începeți să lucrați.

În felul acesta vei știi care este diferența procentuală dintre prețurile din indicatoarele online/ baza de norme proprii și cele ajustate chiar în lucrarea actuală.