PRINCIPIILE OFERTĂRII DE SUCCES
Principiul 22 | Profitul se analizează la nivel de resursă
Într-o lume în care fiecare detaliu poate face diferența dintre succes și eșec, industria construcțiilor nu poate să rămână în urmă. Să adresăm așadar o situație care, dacă este abordată diferit, te poate scuti de capcane.
Atunci când se realizează o analiză a profitului, o problemă recurentă observată la multe companii de construcții este modul în care acestea analizează profitul: la nivel macro, pe întreaga investiție, adăugând un procent care să ia în considerare posibile pierderi, care teoretic să promită și un anumit profit.
Însă, această abordare ignoră detaliile cruciale care se ascund la nivel micro, pentru că acest procent nu se va putea reflecta în realitate, conform intențiilor inginerilor care au făcut calculele necesare în ofertă. Deci, probabilitatea de a avea o viziune distorsionată asupra rentabilității reale este foarte mare.
Este un mod de lucru care – deși poate părea eficient la prima vedere pentru că este foarte rapid, ascunde multe capcane și ulterior, te face să pierzi și mai mult timp și bani atunci când începe execuția lucrării.
Un material pe care îl veți pune în operă ar putea avea o marjă de profit extrem de mică sau chiar să genereze pierderi. Fără a lua în calcul aceste detalii, riscul de a lua decizii nefavorabile crește considerabil.
Din păcate, este foarte greu să faci o analiza riguroasă, fără un instrument cu care să o poți realiza într-un mod facil și care să poată să-ți dea ulterior automat și profitul total pe investiție, luând în considerare atât prețurile reale din ofertele de la furnizori, cât și cele cu care s-au achiziționat materialele.
eDevize.ro oferă posibilitatea de a realiza această analiză într-un mod simplu, dar și de a face o comparație între profitul reieșit la început în ofertare și cel de după execuția lucrărilor. Astfel, vei putea știi care sunt schimbările din procedura utilizată, pe care să le aplici astfel încât să eficientizezi modul în care îți menții marja de profit.