Odata finalizata o investitie este recomandat ca ea sa fie copiata in sectiunea Contracte. Acest lucru are mai multe beneficii:
Investitia va fi blocata. Ea va ramane in starea din momentul contractarii. Astfel sunteti protejati de modificari accidentale
Puteti realiza deconturi (situatii de lucrari) pe o investitie contractata.
Pentru a contracta o investitie puteti face urmatorii pasi:
In arborele de navigatie, faceti click dreapta pe investitia pe care doriti sa o contractati. Va aparea un meniu de context cu optiuni specifice pentru investitia respectiva.
Selectati optiunea Copiaza Investitie in Contracte.
In panoul ce se va afisa trebuie sa specificati Folderul din sectiunea Contracte unde va fi plasata investitia.
Pentru a accesa sectiunea Contracte, apasati pe butonul Contracte din partea superioara a arborelui de navigatie.
Veti putea regasi investitia contractata in arborele de navigatie din sectiunea Contracte.
Operatia de creeare decont se realizeaza in sectiunea Contracte din arborele de navigatie.
Pentru a creea un decont faceti urmatorii pasi:
Apasati butonul Creeaza din toolbar-ul arborelui de navigatie.
Va aparea panou de creeare elemente structurare specific sectiunii Contracte.
Selectati optiunea Decont si completati corespunzator Investitia, Obiectul si Devizul pe care se va realiza respectivul decont.
Apasati butonul Ok.
In arborele de navigatie se va creea si se va adauga un element de tip Decont.
Un decont contine in interiorul sau urmatoarele componente:
Nota de Realizare (NRZ)
Nota de Renuntare (NR)
Nota de Comanda Suplimentara (NCS)
Configurarea unei Note de Realizare se face in componenta aferenta unui Decont. Pentru aceasta va trebui ca decontul sa fie creeat si deschis.
Pentru a configura Nota de Realizare aferenta unui Decont urmati pasi urmatori:
Selectati sectiunea Nota de Realizare din tab-ul aferent unui Decont.
Selectati articolele care se realizeaza in decontul curent.
In toolbar-ul local selectati butonul Realizeaza si specificati modul in care doriti sa realizati resursele selectate.
Configurarea unei Note de Renuntare se face in componenta aferenta unui Decont. Pentru aceasta va trebui ca decontul sa fie creeat si deschis.
Pentru a configura Nota de Renuntare aferenta unui Decont urmati pasii urmatori:
Configurarea unei Note de Comanda Suplimentara se face in componenta aferenta unui Decont. Pentru aceasta va trebui ca decontul sa fie creeat si deschis.
Pentru a configura Nota de Comanda Suplimentara aferenta unui Decont urmati pasii urmatori:
Selectati sectiunea Nota de Comanda Suplimentara din tab-ul aferent unui Decont.
Selectati articolele pentru care se doreste suplimentarea cantitatii in decontul curent.
In toolbar-ul local selectati butonul Suplimenteaza si specificati modul in care doriti sa suplimentati resursele selectate.