4.9. Decont

4.9.1. Contractarea unei investitii

Odata finalizata o investitie este recomandat ca ea sa fie copiata in sectiunea Contracte. Acest lucru are mai multe beneficii:

  • Investitia va fi blocata. Ea va ramane in starea din momentul contractarii. Astfel sunteti protejati de modificari accidentale

  • Puteti realiza deconturi (situatii de lucrari) pe o investitie contractata.

Pentru a contracta o investitie puteti face urmatorii pasi:

  1. In arborele de navigatie, faceti click dreapta pe investitia pe care doriti sa o contractati. Va aparea un meniu de context cu optiuni specifice pentru investitia respectiva.

    Fig. 4.39. Meniu contractare

    Meniu contractare

  2. Selectati optiunea Copiaza Investitie in Contracte.

  3. In panoul ce se va afisa trebuie sa specificati Folderul din sectiunea Contracte unde va fi plasata investitia.

    Fig. 4.40. Panou selectie folder

    Panou selectie folder

  4. Pentru a accesa sectiunea Contracte, apasati pe butonul Contracte din partea superioara a arborelui de navigatie.

    Fig. 4.41. Buton contracte

    Buton contracte

  5. Veti putea regasi investitia contractata in arborele de navigatie din sectiunea Contracte.

4.9.2. Creeare decont

Operatia de creeare decont se realizeaza in sectiunea Contracte din arborele de navigatie.

Pentru a creea un decont faceti urmatorii pasi:

  1. Apasati butonul Creeaza din toolbar-ul arborelui de navigatie.

    Fig. 4.42. Buton creeaza

    Buton creeaza

  2. Va aparea panou de creeare elemente structurare specific sectiunii Contracte.

    Fig. 4.43. Panou creeare

    Panou creeare

  3. Selectati optiunea Decont si completati corespunzator Investitia, Obiectul si Devizul pe care se va realiza respectivul decont.

  4. Apasati butonul Ok.

  5. In arborele de navigatie se va creea si se va adauga un element de tip Decont.

Un decont contine in interiorul sau urmatoarele componente:

  • Nota de Realizare (NRZ)

  • Nota de Renuntare (NR)

  • Nota de Comanda Suplimentara (NCS)

4.9.3. Nota de Realizare

Configurarea unei Note de Realizare se face in componenta aferenta unui Decont. Pentru aceasta va trebui ca decontul sa fie creeat si deschis.

Pentru a configura Nota de Realizare aferenta unui Decont urmati pasi urmatori:

  1. Selectati sectiunea Nota de Realizare din tab-ul aferent unui Decont.

    Fig. 4.44. Nota de Realizare

    Nota de Realizare

  2. Selectati articolele care se realizeaza in decontul curent.

  3. In toolbar-ul local selectati butonul Realizeaza si specificati modul in care doriti sa realizati resursele selectate.

    Fig. 4.45. Buton Realizeaza

    Buton Realizeaza

4.9.4. Nota de Renuntare

Configurarea unei Note de Renuntare se face in componenta aferenta unui Decont. Pentru aceasta va trebui ca decontul sa fie creeat si deschis.

Pentru a configura Nota de Renuntare aferenta unui Decont urmati pasii urmatori:

  1. Selectati sectiunea Nota de Renuntare din tab-ul aferent unui Decont.

    Fig. 4.46. Nota de Renuntare

    Nota de Renuntare

  2. Selectati articolele la care se renunta in decontul curent.

  3. In toolbar-ul local selectati butonul Renunta si specificati modul in care doriti sa renuntati la resursele selectate.

    Fig. 4.47. Buton Renunta

    Buton Renunta

4.9.5. Nota de Comanda Suplimentara

Configurarea unei Note de Comanda Suplimentara se face in componenta aferenta unui Decont. Pentru aceasta va trebui ca decontul sa fie creeat si deschis.

Pentru a configura Nota de Comanda Suplimentara aferenta unui Decont urmati pasii urmatori:

  1. Selectati sectiunea Nota de Comanda Suplimentara din tab-ul aferent unui Decont.

    Fig. 4.48. Nota de Comanda Suplimentara

    Nota de Comanda Suplimentara

  2. Selectati articolele pentru care se doreste suplimentarea cantitatii in decontul curent.

  3. In toolbar-ul local selectati butonul Suplimenteaza si specificati modul in care doriti sa suplimentati resursele selectate.

    Fig. 4.49. Buton Suplimenteaza

    Buton Suplimenteaza